TECHNICKÁ PODPORA +420 261 009 055
EDI-KONZULTACE +420 261 009 011

XRechnung – Formát elektronických faktur pro německé vládní orgány

XRechnung je elektronická faktura založena na XML formátu, který byl vytvořen jako preferovaný formát pro implementaci směrnice EU 2014/55 / ​​EU v Německu. Tato směrnice vyžaduje, aby všichni veřejní klienti nebo koncesionáři přijímali a zpracovávali elektronické faktury. Stávající standard XRechnung povoluje pouze dva formáty XML pro přenos elektronických faktur: UBL nebo UNCEFACT / CII.

Důležité termíny

Německá vláda je již povinna akceptovat elektronickou fakturaci. S účinností od 18. dubna 2020 ji budou muset akceptovat i regionální a místní orgány. Od 27. listopadu 2020* jsou všichni dodavatelé do veřejného sektoru povinni předkládat své faktury elektronicky. Dobrovolně mohou začít i dříve, v případě zájmu. Pokud jde o vystavování elektronických faktur vládě a místním orgánům v dalších zemích, neexistují sjednocené termíny pro dodavatele, protože každý stát si může určit svá vlastní pravidla.

* Podle aktuálně dostupných informací

Koho se tento požadavek týká?

Tento požadavek se týká všech společností, které vystavují vládě faktury za produkty a služby ve výši 1000 EUR netto nebo více. Pro tyto společnosti musí být přístup k elektronickému systému XRechnung funkční nejpozději do 27. listopadu 2020.

PEPPOL – nejjednodušší cesta k XRechnung

Největší výzvou pro dodavatele je nejdříve vytvořit faktury ve svém ERP systému, převést je do formátu XRechnung a následně je doručit úřadům. Nejjednodušším a nejbezpečnějším způsobem, jak splnit tyto požadavky je využít plně automatizovaný přenos prostřednictvím sítě PEPPOL (Pan-European Public Procurement OnLine), podporovaný všemi německými orgány. EDITEL nabízí svým klientům technický přístup k německým orgánům právě prostřednictvím sítě PEPPOL. V případě zájmu se také postaráme o kontrolu faktur, převod do formátu XRechnung a automatický přenos faktur.

Vaše výhody

  • Efektivně splňuje všechny zákonem stanovené požadavky
  • Urychluje platby díky strukturovaným digitálním údajům
  • Umožňuje příjemcem faktury automaticky zpracovat
  • Šetří peníze díky automatizovaným procesem
  • Eliminuje poškození médií a dat (minimalizuje možné chyby)
  • Podporuje „bezpapírovou“ práci (např. v důsledku měnících se pracovních podmínek)
  • Udržitelnost
Aktivujte si prosím soubory cookie v nastavení prohlížeče pro plný rozsah této webové stránky.
"V současné době používáte starší verzi prohlížeče, která způsobuje potencionální chyby zabezpečení a znižuje uživatelský komfort.
learn how to easily update your browser.