Sie müssen Cookies in ihrem Browser aktivieren um diese Website/Applikation in vollem Umfang benutzen zu können.
Sie verwenden einen veralteten Browser mit möglichen Sicherheitsschwachstellen und können nicht alle Funktionen dieser Webseite nutzen.
Hier erfahren Sie, wie einfach Sie Ihren Browser aktualisieren können
+420 / 261 009
TECHNICKÁ PODPORA -055
EDI KONZULTACE -011

Představení EDI: první kroky

Pokud jste se rozhodli ve vaší společnosti zavést EDI, doporučujeme vám, abyste pro dosažení těch nejlepších výsledků postupovali podle těchto pokynů.

1. Analyzujte vaše podnikové procesy
Během úvodní konzultace se soustřeďte na následující otázky:

  • Které podnikové procesy byste chtěli podporovat s využitím EDI? (např. procesy objednávek, dodávek, fakturace atd.)
  • Jaké množství obchodních dokumentů přibližně plánujete vyměňovat s vašimi obchodními partnery?
  • Máte stávající systémy ERP s dostupnými datovými rozhraními?

Doporučujeme, aby všichni obchodní partneři, kteří plánují vzájemné vyměňování obchodních dokumentů, podepsali tzv. “rámcovou dohodu o používání EDI nástrojů”, která specifikuje technické a organizační podmínky.

2. Najděte správné EDI řešení pro své potřeby
K dispozici je několik možností využití EDI nástrojů v závislosti na velikosti vaší společnosti, technické infrastruktuře a množství vyměňovaných dokumentů.

Malé a středně velké společnosti s malým objemem dokumentů obvykle používají online portál EDI pro rychlé zavedení EDI s nízkými náklady. EDI řešení umožňující integraci dat do stávajícího podnikového systému ERP jsou vhodnou volbou pro střední, nebo velké společnosti s velkým objemem vyměňovaných dokumentů. Chcete-li získat další informace, navštivte prosím stránky EDI komunikace a EDI integrace na tomto webu.

Tým EDITEL vám ochotně pomůže nalézt nejlepší řešení EDI pro vaši společnost během nezávazné konzultace.

3. Přihlaste se jako uživatel eXite® Business Integration Network
Více než 15 000 společností na celém světě používá platformu EDI eXite®, což znamená, že teoreticky jsou k platformě připojeny všechny podniky používající EDI.

Jdi na registrace eXite®

4. Synchronizujte svá data o zboží se svými obchodními partnery
Doporučujeme vám synchronizaci vašich dat o zboží (čísla obchodních položek/GTIN, identifikační čísla partnerů/GLN) s vaším obchodním partnerem v počátečních fázích projektu EDI. Je velmi důležité, aby oba partneři používali stejnou sadu dat (čísla obchodních položek, popis obchodních položek atd.)

5. Zkontrolujte své zprávy a zahajte fázi testování
Předtím než začnete s vyměňováním elektronických dat s vašimi obchodními partnery, doporučujeme, abyste své první zprávy zaslali prostřednictvím e-mailu na EDITEL CZ, aby byla provedena kontrola syntaktické přesnosti EDI zprávy. Po kontrole zpráv proveďte se svým obchodním partnerem fázi testování, během níž přezkoušíte komunikační procesy a zpracovávání zpráv.

6. Začněte s výměnou dat
Po úspěšném dokončení fáze testování budete moci zahájit elektronické komunikační procesy se svými obchodními partnery.