+ 420/261 009
TECHNICKÁ PODPORA -055
EDI-KONZULTACE -011

EDI v e-governmentu

EDI v e-governmentu. Od ebInterface k XRechnung – digitalizace v rakouské státní správě získává na důležitosti.

Pojem “e-government” (v českém prostředí také eGovernment) se stal synonymem pro moderní a efektivní veřejnou správu. Účel e-governmentu na úrovni EU je definován jako: “použití informačních a komunikačních technologií ve veřejných správách v kombinaci s organizační změnou a novými dovednostmi za účelem zlepšení veřejných služeb a demokratických procesů.

Šetřete náklady pomocí standardizace procesů

Nové technologie usnadňují komunikaci s orgány státní správy a napomáhají efektivnějšímu využití veřejných služeb. Nejnověji se dotknou také výrobců a dodavatelů, jejichž faktury budou již brzy přijímány výhradně v digitální podobě. Jednotlivé země si určily své vlastní postupy a formáty dat. V Rakousku jde o ebInterface, v Německu o XRechnung. V dalších zemích, včetně Itálie a Chorvatska, je v již implementační proces v plném proudu.

Výhody vyplývající z EDI

Rakouské firmy, které jsou do elektronické výměny dat (EDI) již zapojené, potřebují jen rozhraní pro komunikaci se státní správou. Společnost EDITEL vyvinula řešení určené k odesílání elektronických faktur rakouské státní správě a neziskové společnosti Bundesbeschaffung GmbH prostřednictvím EDI služby eXite®. Jednou z jeho výhod je i možnost automatizace ze zákona požadované archivace dat. V závislosti na měsíčním objemu odesílaných faktur mohou menší podniky, které nejsou kompatibilní s EDI, rakouské státní správě zasílat faktury prostřednictvím on-line formuláře, ručního vkládání dat ve formátu XML nebo prostřednictvím automatizované on-line služby. Pro společnosti, které nejsou schopny samy generovat požadovaný formát ebInterface / XML, nabízí EDITEL konverzní služby (GS1 EANCOM / EDIFACT, CSV, I-DOC atd.). Jako oficiální partner Rakouské hospodářské komory nabízí EDITEL rakouské státní správě mj. komplexní konzultační služby pro přípravu a implementaci elektronických faktur.

Ta s sebou přináší další výhody:

  • Kratší doba zpracování, rychlejší odezva
    • Automatizované doručování faktur prostřednictvím portálu eXite® umožňuje klientům plně se soustředit na vlastní činnost a zefektivnit své interní procesy.
  • Snížení manipulačních a přepravních nákladů
    • Plnění obálek, lepení známek, ​​zasílání dopisů na poště, papíry, obálky, poštovné – to vše se stává přežitkem.
  • Redukce negativních dopadů aktualizací médií
    • Minimalizace potenciálních chyb
  • Pozitivní vliv na životní prostředí
    • Méně papíru, snížení fyzické přepravy

Evropské standardy elektronických faktur

  • Rakousko: ebInterface
  • Německo: XRechnung, ZUGFeRD
  • Švýcarsko: ZUGFeRCH
  • Itálie: FatturaPA
  • Francie: Factur-X
  • Španělsko: FACTURAe
  • Švédsko: Svefaktura
  • Portugalsko: SaftPT
  • Maďarsko: System NAV
Aktivujte si prosím soubory cookie v nastavení prohlížeče pro plný rozsah této webové stránky.
"V současné době používáte starší verzi prohlížeče, která způsobuje potencionální chyby zabezpečení a znižuje uživatelský komfort.
learn how to easily update your browser.