+ 420/261 009
TECHNICKÁ PODPORA -055
EDI-KONZULTACE -011

Zaplaťte, fakturu máte v e-mailu

Elektronickou fakturaci dnes využívá mnoho podnikatelů. Jaká jsou úskalí zasílání faktur e-mailem, rozebírá podrobněji na stránkách Pražského deníku Tomáš Hejda. Možná rizika pak z profesionálního pohledu zhodnocuje výkonný ředitel EDITEL CZ, Ing. Jan Mrvík.

Dle údajů Českého statistického úřadu zasílá celá polovina výstavců své daňové doklady elektronicky. Pouhá desetina z nich však disponuje systémy na automatické přijetí elektronických faktur a jejich další zpracovávání. S nimi by ovšem mohla být finanční i časová úspora několikanásobně vyšší, nehledě na další významný argument pro jejich využití, jímž je zaručená správnost dodaného daňového dokladu.

Každá třetí faktura, která nebyla vystavena automaticky, často obsahuje chyby nebo opomíjí důležité informace. Podnikatelé využívající elektronickou výměnu dokumentů tak mohou předejít mnoha nepříjemným situacím, jimž se adresáti běžného e-mailu s  fakturou v příloze (ve formátu nepodepsaného PDF, anebo zaslané v aplikaci Word či Excel) často nevyhnou, například zda vůbec dostanou za své produkty či služby zaplaceno. O důvodech elektronické fakturace se dozvíte podrobněji v článku.

Aktivujte si prosím soubory cookie v nastavení prohlížeče pro plný rozsah této webové stránky.
"V současné době používáte starší verzi prohlížeče, která způsobuje potencionální chyby zabezpečení a znižuje uživatelský komfort.
learn how to easily update your browser.