Sie müssen Cookies in ihrem Browser aktivieren um diese Website/Applikation in vollem Umfang benutzen zu können.
Sie verwenden einen veralteten Browser mit möglichen Sicherheitsschwachstellen und können nicht alle Funktionen dieser Webseite nutzen.
Hier erfahren Sie, wie einfach Sie Ihren Browser aktualisieren können
+420 / 261 009
TECHNICKÁ PODPORA -055
EDI KONZULTACE -011

NORMA

Dlouhodobý uživatel EDI

Společnost NORMA již více než 15 let využívá EDI komunikaci se svými dodavateli. V současnosti je tak pokryto zpracování více než 80 % komunikace objednávek a faktur. Do budoucna by chtěla dosáhnout téměř 100 % pokrytí. Česká pobočka společnosti NORMA tak předstihla i svojí mateřskou společnost.

V první fázi se implementovala elektronická fakturace na úrovni příjmu zpráv INVOIC zejména s dodavateli z České republiky, čímž využila již v té době zavedených standardů a připravenosti dodavatelů. V následující fázi společnost NORMA realizovala i formalizaci zpětné vazby k dodavatelům prostřednictvím zprávy COMDIS – obchodní námitka. Z organizačního hlediska celý tento proces zabezpečovala společnost Norma vlastními silami.

Vzhledem ke specifičnosti prodávaného sortimentu má společnost Norma řadu zahraničních dodavatelů, a proto ve druhé fázi přistoupila k zapojení i těchto dodavatelů. Vzhledem k vyšší náročnosti tohoto procesu a nižší připravenosti dodavatelů začala společnost Norma využívat službu Partner Management poskytovanou společností EDITEL. Paralelně s tímto procesem implementovala společnost NORMA také zasílání EDI objednávek. Nejdříve se jednalo o objednávky pro centrální sklad a následně i pro přímé dodávky. Tímto vyšla vstříc požadavkům svých dodavatelů.

Komplexní EDI služby

Společnost NORMA implementovala EDI řešení společnosti EDITEL včetně důvěryhodného archívu trustIT. Řešení je automatizovaně propojené s informačním systémem Navision a dalšími systémy společnosti NORMA.

Komunikace s obchodními partnery je realizována prostřednictvím sítě eXite®. Řešení trustIT včetně nadstavby pro Business Monitoring a Reporting dovoluje pracovníkům společnosti Norma pohodlně sledovat veškerou EDI komunikaci s partnery. Dále také umožňuje sledování potvrzování objednávek a generování pravidelných reportů. V rámci připojování nových dodavatelů využívá společnost NORMA službu Partner Management poskytovanou společností EDITEL.

Ve společnosti EDITEL jsme nalezli nejen skvělého partnera po odborné stránce, ale i po lidské. Stabilní tým vždy připravených odborníků nám zajišťuje bezproblémový a spolehlivý chod EDI komunikace a zároveň se nám daří společnými silami ho pro potřebu Normy neustále rozvíjet. Troufám si říct, že se za těch 15 let z nás stali přátelé, a přitom si vždy zachovali profesionální přístup a vzájemný respekt.“ Sdělil Pavel Bors, finanční ředitel společnosti NORMA.

Společnost

NORMA svým celkovým konceptem představuje jednoho z největších německých diskontních prodejců potravin. NORMA patří už více než pět desetiletí k vedoucím diskontním řetězcům a úspěšně pokračuje v neustálém růstu.

Díky promyšlené koncepci, jednotnému vystupování, atraktivnímu vzhledu a jasné organizační struktuře NORMA každý den znovu naplňuje své vysoké nároky na kvalitu. Rozsáhlý sortiment každodenní potřeby doplňují týdenní aktuální nabídky z oblasti potravinářského i nepotravinářského zboží mimo jiné o sezónní druhy zboží sledující trendy na téma domácnost, rodina a volný čas. Díky své cenové politice NORMA nabízí cca 1000 druhů potravinářského zboží, zboží denní potřeby a akčního nepotravinářského zboží za mimořádně příznivé ceny.

 

Ve zkratce: EDI v NORMA

  • EDITEL řešení pro NORMA

    Implementace procesů

    • Objednávka (ORDERS)
    • Faktura (INVOIC)
    • Potvrzení příjmu objednávky (CONTRL)
    • Obchodní námitka (COMDIS)
  • Benefity EDI pro NORMA
    • Zrychlení a zpřehlednění nákupního procesu
    • Zrychlení zpracování faktur a snížení personální náročnosti
    • Snížení potencionálních chyb (není nutný ruční zápis)
    • Archivace a podpora pro bezpapírovou EDI fakturaci