Používáním této stránky souhlasím s používáním souborů cookies. Pro více informací klikněte zde

Detail novinky

26.06.2015

Zaplaťte, fakturu máte v e-mailu

Elektronickou fakturaci dnes využívá mnoho podnikatelů. Jaká jsou úskalí zasílání faktur e-mailem, rozebírá podrobněji na stránkách Pražského deníku Tomáš Hejda. Možná rizika pak z profesionálního pohledu zhodnocuje výkonný ředitel EDITEL CZ, Ing. Jan Mrvík.

Dle údajů Českého statistického úřadu zasílá celá polovina výstavců své daňové doklady elektronicky. Pouhá desetina z nich však disponuje systémy na automatické přijetí elektronických faktur a jejich další zpracovávání. S nimi by ovšem mohla být finanční i časová úspora několikanásobně vyšší, nehledě na další významný argument pro jejich využití, jímž je zaručená správnost dodaného daňového dokladu.

Každá třetí faktura, která nebyla vystavena automaticky, často obsahuje chyby nebo opomíjí důležité informace. Podnikatelé využívající elektronickou výměnu dokumentů tak mohou předejít mnoha nepříjemným situacím, jimž se adresáti běžného e-mailu s  fakturou v příloze (ve formátu nepodepsaného PDF, anebo zaslané v aplikaci Word či Excel) často nevyhnou, například zda vůbec dostanou za své produkty či služby zaplaceno. O důvodech elektronické fakturace se dozvíte podrobněji v článku.