Používáním této stránky souhlasím s používáním souborů cookies. Pro více informací klikněte zde

Detail novinky

18.09.2015

EDI se vyplatí i malým společnostem a živnostníkům

Tisk objednávek, faktur a dodacích listů je v moderní internetové době zbytečný a nákladný přežitek. Elektronicky si dnes vyměňují obchodní dokumenty tisíce firem působících v České republice. Umožňuje jim to léty prověřená technologie EDI, která může znamenat velký přínos i pro malé společnosti a živnostníky.

 

Výměna elektronických obchodních dokumentů (EDI) je stále vnímána spíše jako nástroj pro velké firmy, které si se svými obchodními partnery denně zašlou i tisíce dokladů. V Česku tohoto nástroje využívá velké množství firem, včetně největších obchodních řetězců. EDI je technologie „stará“ již několik desetiletí. První projekty EDI vznikaly už v 60. letech v oblasti automobilového průmyslu. Vývoj tohoto způsobu komunikace jde díky internetu a moderním technologiím dopředu a řešení EDI začínají být dostupná prakticky každému - i živnostníkovi.

 

Pro malé firmy a živnostníky, kteří si se svými klienty či odběrateli nezašlou více jak desítky dokumentů za měsíc je ale plně automatizované řešení finančně nákladné a vyžaduje vlastnictví přizpůsobeného informačního systému. Taková investice se při menším objemu komunikace nevyplatí. Vhodnou volbou pro drobné uživatele je tak webové EDI, které nemá žádné požadavky na vlastní nákladný hardware a obejde se bez výraznějších investic. "Nejsilnějším argumentem je fakt, že díky webovému EDI můžete svým obchodním partnerům nabídnout stejný komfort komunikace jako ostatní větší dodavatelé s implementovaným, plně automatickým EDI systémem," vysvětluje Jan Mrvík ze společnosti EDITEL CZ.

Proč byste měli o zavedení EDI jako drobní podnikatelé uvažovat, si přečtěte zde ProByznys.info